کپی رایتینگ چیست؟ کپی رایتر کیست؟

بهترین، مناسب‌ترین، ارزان‌ترین، باکیفیت، خدمات 24 ساعته؛ چند لحظه به این کلمات فکر کنیم. این کلمات، عباراتی هستند که حتماً هنگام خرید حضوری آن‌ها را از فروشنده شنیده‌ایم یا در هنگام خرید آنلاین در صفحات وب دیده‌ایم. اما چرا این کلمات و عباراتی از این دست مهم هستند؟

کپی رایتینگ، جادویی برای ترغیب مخاطب از طریق کلمات است. در‌واقع، کپی رایتینگ، پروسه‌ای از تولید محتوا با کلمات مناسب، جذاب و ارزشمند محسوب می‌شود که مخاطب را به انجام کاری هدف‌مند ترغیب کند.

ما در این مقاله می‌خواهیم نگاهی دقیق‌تر به کپی‌رایتینگ داشته باشیم تا بتوانیم از این ابزار موثر در جهت افزایش فروش سایت خود استفاده کنیم. اگر شما هم می‌خواهید با کلمات خود جادو کنید تا پایان مقاله همراه ما بمانید.

کپی رایتینگ چیست؟

به کنار هم قرار دادن کلمات با هدف تاثیرگذاری بر تصمیم افراد برای خرید، کپی رایتینگ گفته می شود. همچنین می‌توان گفت که این اصطلاح فرآیند نوشتن یکی از انواع بازاریابی محتوایی است که افراد را به انجام اقداماتی مانند خرید یک محصول، استفاده از خدمات، ثبت نام در دوره یا حتی برنامه ریزی جلسات مشاوره تشویق می‌کند.

کپی‌رایتینگ همچنین نوشتن برای متقاعد کردن کردن افراد است. نویسنده تلاش می‌کند تا خواننده را از نقطه A به نقطه B برساند. یک جمله جذاب می‌تواند کاربر را به کلیک کردن روی دکمه خرید متقاعد کند.

این شیوه نویسندگی به درک اصول استراتژی محتوایی، روانشناسی، روش‌های بازاریابی و شناخت پرسونای مخاطب نیاز دارد.

کپی ‌رایتینگ با نوشتن محتوا برای مقالات، شبکه‌های اجتماعی یا هر نوع محتوای دیگری متفاوت است. هدف اصلی این نوع محتوای متنی سرگرمی نیست! بلکه جلب نظر مخاطبان هدف و تأثیرگذاری بر تصمیم‌ آنها در خرید است. پس وقتی شما در حال نوشتن برای بازاریابی یک محصول هستید، مخاطبان خود را وادار به انجام اقداماتی می‌کنید که در نهایت منجر به فروش و درآمدزایی می‌شود.

کپی رایتر کیست؟

ساده بخواهیم بگوییم، به کسی که تخصصش کپی رایتنیگ باشد، کپی رایتر (Copywriter) گفته می‌شود. شخصی که در حوزه‌ تبلیغ نویسی وارد می‌شود و می‌خواهد به یک تبلیغ نویس حرفه‌ای تبدیل شود باید با مهارت‌های نویسندگی، آشنایی کاملی داشته باشد و بتواند سه‌ بخش «عنوان نویسی»، «ساده نویسی» و «اختصاصی نویسی» را به خوبی درک کند. به‌عبارت دیگر شخص کپی رایتر، با استفاده از مهارت‌های نویسندگی و ترکیب آن با علم بازاریابی و فروش، اقدام به نوشتن متن‌های تبلیغاتی می‌کند که قرار است این مطالب فروش بیش‌تری را برای یک کسب و کار به‌وجود بیاورد. البته این نوشته‌های تبلیغاتی، در قسمت‌های مختلفی از جمله بیلبوردهای سطح شهر، مجلات، روزنامه‌ها، بروشورهای تبلیغاتی و… منتشر می‌شود.

یک کپی رایتر حرفه‌ای در ۳ حوزه‌ اصلی فعالیت دارد و تمامی فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه‌ها به هم مربوط هستند و بر روی یک‌دیگر تأثیر مستقیم می‌گذراند. این ۳ فعالیت به‌شکل زیر است.

  • شناخت مخاطب (پرسونا)
  • قدرت نویسندگی بالا
  • کسب اطلاعات لازم در حوزه‌ مربوطه

پاسخ خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *